1. «агальн≥ положенн¤
1.1. афедра Ї основним навчально-науковим структурним п≥дрозд≥лом ≥нституту, що зд≥йснюЇ навчальну, методичну ≥ виховну роботу.
афедра п≥дпор¤дковуЇтьс¤ декану факультету, до складу ¤кого вона входить, а загально≥нститутськ≥ - проректору з навчально-методичноњ роботи.
1.2. √оловним завданн¤м кафедри Ї орган≥зац≥¤ ≥ зд≥йсненн¤ на високому профес≥йному р≥вн≥ навчальноњ ≥ науково-методичноњ роботи з одн≥Їњ або дек≥лькох спор≥днених дисципл≥н, виховноњ роботи серед студент≥в, наукових досл≥джень за проф≥лем кафедри, п≥дготовки науково-педагог≥чних кадр≥в ≥ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ.
1.3. афедра створюЇтьс¤ (л≥кв≥довуЇтьс¤) р≥шенн¤м ректора за поданн¤м ¬ченоњ ради ≥нституту. ” склад≥ кафедри повинно бути не менше п'¤ти викладач≥в, з ¤ких один повинен мати наукове званн¤ професора або науковий ступ≥нь доктора наук ≥ не менше двох - науков≥ ступен≥ кандидата або званн¤ доцента.
1.4. ер≥вництво д≥¤льн≥стю кафедри зд≥йснюЇ зав≥дувач, обраний терм≥ном на 5 рок≥в з числа найб≥льш квал≥ф≥кованих ≥ авторитетних фах≥вц≥в в≥дпов≥дного проф≥лю, що мають науковий ступ≥нь або званн¤. «ав≥дувач кафедри обираЇтьс¤ на вчен≥й рад≥ ≥нституту ≥з врахуванн¤м думки кафедри ≥ ¬ченоњ ради ≥нституту таЇмним голосуванн¤м ≥ вважаЇтьс¤ обраним, ¤кщо за його кандидатуру проголосували б≥льше 50% присутн≥х член≥в ради. ќбраний зав≥дувач кафедри затверджуЇтьс¤ наказом ректора.
1.5. —труктура кафедри та њњ штати затверджуютьс¤ ректором ≥нституту. ƒо складу кафедри вход¤ть професори, доценти, старш≥ викладач≥, асистенти, викладач≥-стажисти, навчально-допом≥жний персонал, сп≥вроб≥тники наукових п≥дрозд≥л≥в.
1.6. «а кафедрою закр≥плюютьс¤ навчальн≥ лаборатор≥њ, каб≥нети й ≥нш≥ п≥дрозд≥ли, що забезпечують навчальний ≥ науковий процеси.
1.7. афедра може створити ф≥л≥ю з розм≥щенн¤м њњ на територ≥њ п≥дприЇмства ≥ використанн¤м матер≥ально-техн≥чноњ бази останнього.
2. ‘ункц≥њ кафедри
афедра виконуЇ наступн≥ основн≥ функц≥њ:
2.1. ѕроводить за очною ≥ заочною формами навчанн¤ вс≥ види зан¤ть. « ц≥Їю метою:
- на основ≥ квал≥ф≥кац≥йних характеристик фах≥вц≥в ≥ навчальних план≥в розробл¤Ї навчальн≥ програми ≥ навчально-методичн≥ документи вивченн¤ дисципл≥н;
- забезпечуЇ:
- безперервне вдосконаленн¤ ¤кост≥ викладанн¤;
- п≥двищенн¤ наукового ≥ проблемного р≥вн¤ лекц≥й ¤к пров≥дного виду зан¤ть;
- актив≥зац≥ю практичних, сем≥нарських, лабораторних ≥ самост≥йних зан¤ть ¤к ефективних форм закр≥пленн¤ знань, набутт¤ навик≥в ≥ ум≥нь, розвитку творчих зд≥бностей студент≥в;
- орган≥зовуЇ ≥ керуЇ виробничою ≥ педагог≥чною практикою, розробкою курсових ≥ дипломних роб≥т, спри¤Ї наближенню умов њх проведенн¤ до реальних умов виробничоњ ≥ досл≥дницькоњ д≥¤льност≥; проводить курсов≥ ≥спити ≥ зал≥ки, анал≥зуючи њх п≥дсумки;
- зд≥йснюЇ комплексне методичне забезпеченн¤ навчальних дисципл≥н кафедри:
- п≥дготовку п≥дручник≥в ≥ навчальних пос≥бник≥в;
- розробку навчально-методичних матер≥ал≥в по проведенню вс≥х вид≥в зан¤ть;
- розробку пос≥бник≥в, що передбачають використанн¤ найдоц≥льн≥ших форм ≥ метод≥в навчанн¤, рац≥ональне поЇднанн¤ методичних прийом≥в, ефективне використанн¤ сучасноњ навчальноњ техн≥ки ≥ лабораторного устаткуванн¤;
- зд≥йснюЇ п≥дготовку ≥ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ науково-педагог≥чних кадр≥в. ¬становлюЇ творч≥ зв'¤зки з кафедрами ≥нших вуз≥в. ¬ивчаЇ, узагальнюЇ ≥ поширюЇ досв≥д роботи кращих викладач≥в;
- надаЇ допомогу починаючим викладачам в оволод≥нн≥ педагог≥чною майстерн≥стю. –озгл¤даЇ автореферати дисертац≥й, що подаютьс¤ до захисту членами кафедри або, за дорученн¤м ректорату, ≥ншими претендентами, обговорюЇ матер≥али, запропонован≥ дл¤ розгл¤ду, ≥ ухвалюЇ по них р≥шенн¤.
2.2. Ѕере участь в науково-досл≥дн≥й робот≥, що проводитьс¤ в ≥нститут≥:
- проводить науков≥ досл≥дженн¤ по найважлив≥ших теоретичних, науково-техн≥чних ≥ соц≥ально-економ≥чних проблемах за проф≥лем кафедри в т≥сному зв'¤зку ≥з задачами п≥двищенн¤ ¤кост≥ п≥дготовки фах≥вц≥в;
- обговорюЇ завершен≥ науково-досл≥дн≥ роботи ≥ даЇ рекомендац≥њ до њх публ≥кац≥й, бере участь у впровадженн≥ результат≥в досл≥джень в практику;
- орган≥зовуЇ ≥ керуЇ навчально-науково-досл≥дницькою роботою студент≥в.
2.3. Ѕере активну участь у виховн≥й робот≥:
- реал≥зуЇ потреби особи в ≥нтелектуальному, культурному ≥ етичному розвитку;
- створюЇ умови дл¤ њњ профес≥йного зростанн¤ ≥ вдосконаленн¤.
2.4. ѕроводить роботу по розширенню ≥ зм≥цненню зв'¤зк≥в з виробництвом:
- розвиваЇ з п≥дприЇмствами, науково-досл≥дними установами ≥ орган≥зац≥¤ми сп≥впрацю, спр¤мовану на оволод≥нн¤ студентами профес≥йними навиками, передовими методами орган≥зац≥њ прац≥ ≥ управл≥нн¤, придбанн¤ досв≥ду орган≥заторськоњ д≥¤льност≥;
- орган≥зовуЇ виступи кер≥вник≥в ≥ пров≥дних фах≥вц≥в п≥дприЇмств, науково-досл≥дних установ ≥ орган≥зац≥й перед студентами ≥ професорсько-викладацьким складом кафедри; заохочуЇ до педагог≥чноњ д≥¤льност≥ пров≥дних вчених;
- зд≥йснюЇ контроль за стажуванн¤м фах≥вц≥в ≥ надаЇ методичну допомогу кер≥вникам стажуванн¤.
2.5. Ѕере участь в конкурсному в≥дбор≥ кандидатур на вакантн≥ посади викладач≥в при укладанн≥ контракту ≥ виробленн≥ в≥дпов≥дних пропозиц≥й. –озгл¤даЇ навчальне навантаженн¤ викладач≥в ≥ виконанн¤ ними ≥ндив≥дуальних план≥в роботи за р≥к ≥ п≥сл¤ зак≥нченн¤ терм≥ну контракту.
2.6. ¬еде пропаганду наукових знань шл¤хом участ≥ професорсько-викладацького складу ≥ сп≥вроб≥тник≥в кафедри в робот≥ науково-досл≥дних установ ≥ орган≥зац≥й.
2.7. ¬ипускна кафедра, кр≥м того:
- бере участь в орган≥зац≥њ роботи профор≥Їнтац≥њ ≥ новому набор≥ аб≥тур≥Їнт≥в, укладаЇ договори з п≥дприЇмствами ≥ орган≥зац≥¤ми на п≥дготовку фах≥вц≥в;
- орган≥зовуЇ переддипломну практику студент≥в, зд≥йснюЇ кер≥вництво розробкою дипломних роб≥т ≥ бере безпосередню участь в орган≥зац≥њ роботи ƒ≈ ;
- на основ≥ висновк≥в роботи ƒ≈ ≥ в≥дгук≥в п≥дприЇмств про роботу випускник≥в зд≥йснюЇ розробку навчально-методичних документ≥в ≥ готуЇ пропозиц≥њ по вдосконаленню навчального плану спец≥альност≥, напр¤му;
- бере участь в орган≥зац≥њ працевлаштуванн¤ молодих фах≥вц≥в, п≥дтримуЇ зв'¤зок з випускниками кафедр.
ѕроректор з навчально-методичноњ роботи,
кандидат психолог≥чних наук, доцент _____________ ƒунець Ћ.ћ.